Bij toekenning volgt het bestuur de doelstellingen zoals die zijn vastgelegd in de oprichtingsstatuten. Ontwikkelingen op het gebied van cultuur en kunsteducatie worden bij de afweging meegenomen. Verder zijn de volgende zaken van belang:
- De (project) aanvraag kan uitsluitend via de website van Het Janice Walker Fonds worden ingediend via het aanvraagformulier.
- Een besluit is altijd aan het bestuur. Het bestuur behoudt zich het recht voor een aanvraag af te wijzen.
- De hoogte van de bijdrage varieert per project.
- Het bestuur stuurt een bericht over de toekenning of een gemotiveerde afwijzing van de aanvraag.
- Bij toekenning vraagt het bestuur om een ontvangstbewijs van de donatie, waarvan 75 {5d036c627ecaa5b0b61a8fe306ac81c0a59f9b8ac856e78753fe1445ec0e3ebe} vooraf wordt uitgekeerd.. Na afronding, dient binnen 3 maanden een rapportage over het project gestuurde te worden waarna de resterende 25{5d036c627ecaa5b0b61a8fe306ac81c0a59f9b8ac856e78753fe1445ec0e3ebe} wordt uitgekeerd.
- Bij afwijzing is geen beroep mogelijk.
- Aan een toekenning kunnen geen rechten worden ontleend voor eventuele vervolgaanvragen.
- Periodieke aanvragen worden steeds opnieuw beoordeeld. Er mag maximaal 1 aanvraag per jaar gedaan worden.
- Het bestuur komt twee keer per jaar bijeen om te beslissen over de aanvragen. De behandeling van een aanvraag duurt doorgaans 6 weken.
- De vergaderdata inclusief de deadlines voor een aanvraag worden jaarlijks gepubliceerd op de website.
- Amateurprojecten zijn kleinschalig en zelfstandig of zijn onderdeel van een groter project binnen een samenwerking met andere culturele /educatieve partners.
- Vak- en/of postgraduate studenten kunnen hun inschrijving aan een erkende onderwijsinstelling aantonen middels een verklaring.